Thursday 16 May 2013

cakap siang lihat-lihat; kalau malam ?

salam rejab semua !
mentang-mentang la taip malam, title entry pun nak suspen gak ke ? hihihiii ~ 
tak laaa ! act, title tu saje je aku pilih sbb tak tau la nak bubuh title apa.. almaklumlah,  media sosial ni bukan tempat untuk u'lls semua menghina, mengata, mengutuk atau sebagainya secara terang-terangan terhadap insan lain.. 

hah ~ da bukak pun topik.. kawan-kawan, pernah tak kite terfikir waktu kite duk syiookkkk menaip post kat FB kadangkala dalam selangkah dua kite tak sedar yang kite ni adalah bahan jengkelan orang ~ kadangkala tanpa kite sedar kite telah menyakitkan hati org yang membaca post tersebut.. tidak terlepas gak pada si penaip ni jugaakk.. tibe-tibe hati aku tersentapppp dengan post seorang kawan di fesbuk ! secara tak sedar post yang kawan tu post terkena sebijik post aku sebelum ni.. hah ! hambek ~ rasa mcm nak makan je lappy nih.. tp, aku redha dan amek dari sudut positif.. awak da besarkan.. da matangkan.. so, tak perlu fikir perkara yang membinasakan diri awak.. aku hanya mampu berselawat mohon tuhan jauhkan hati aku dai sifat yang menjengkelkan.. perlahan-lahan aku bukak wall aku dan terus delate post aku sebelum nih.. kemudian aku bace lg post die.. hurm ~ 5 jam yg lepas.. aku post tak smp 5 jam pun.. tp, tak pe laa ~ maybe tak semua post kite tuh adalah apa yang orang nak bace.. tak semestinya kegembiraan kite perlu kite share pada semua orang.. kadangkala diam itu lebih baik.. dari aspek positifnya, aku da padam post yang tanpa kite sedar kite menyebabkan orang ghase "eiewww ~ menjengkelkan" tp, dari aspek yang tak baiknya, "aduh ! aku ni da masuk kes buruk sangka nih" huhuhuu ~ 

kesimpulannya pelayar sekalian, sebelum kite mengutarkan post utk kte share kat fesbuk.. kite kne fikir implikasinya terhadap  pembace yang lain.. kadangkala pada pendapat kite ianya suatu yg perlu kite share, perlu kite tegur.. tp, mcm mana kalau post kte jadi satu bahan umpatan ? jadi kudis dalam diri insan lain ? so, u'lls sekalian, we'lls harapkan agar i'lls and u'lls akan lebih berjaga-jaga dengan media masa ~ gunakan dengan sebaik mungkin untuk berkongsi ilmu dan perhebahkan perkara yang menyenangkan insan lain =)

wassalam ~ si penaip dan ngntukkk mau tidur, segala yang baik datangnya dari ALLAH dan khilafnya adalah dari diri sendiri ~ mohon maaf dan salam rejab !

No comments:

Post a Comment